Egy játék akkor szórakoztató, ha irányíthatjuk a szereplőit (vagy legalább a főszereplőt). Ebből a leckéből megtudhatod, hogyan lehet ezt megtenni.
Egy egyszerű játékot fogunk elkészíteni, amelyben egy papagájt lehet röptetni az égen.
Ebben a leckében megtanulod használni:
A játék elkészítése
- Először töröld ki a macskát a játéktérből és töltsd be az Animals könyvtárból a parrot1-a nevű papagájt. A nevét változtasd Papagájra. A háttér legyen kék ég felhőkkel (ezt letöltheted innen vagy megrajzolhatod a festőablakban.)
- Most a papagájnak adunk feladatokat. Ehhez húzd a parancsokat az egérrel a parancskészletből a programozási térbe. A parancsokból akkor lesz feladat, ha megfelelő sorrendben összeillesztjük őket egy sapka alatt.
- Először oldjuk meg azt, hogy a fel nyíl lenyomásakor a papagáj haladjon egy kicsit előre. Ehhez a következő parancsokra lesz szükség:
- Ahhoz, hogy a papagáj haladási irányát is változtatni tudjuk, még két egyszerű feladatot kell adnunk az eddigihez:
- Most már csak az a baj, hogy a papagáj nem mozgatja a szárnyait repülés közben. Ezen könnyen lehet segíteni az előző leckében említett jelmezek ügyes váltogatásával. Töltsd be a Papagáj jelmezei közé az Állatok könyvtárból a parrot-a és parrot-b nevűt, vagy mint új szereplő vedd fel az Állatok könyvtárból a Parrot nevűt. Ha egymás után kattintasz a jelmezekre, a játéktérben úgy látszik, mintha a papagáj csapkodna a szárnyaival. A jelmezeket nem csak így lehet váltogatni.
Ha minden egyes feladathoz hozzáilleszted a parancsot, akkor a szereplő a gombnyomások hatására elfordul vagy repül egy kicsit és még a sorban következő jelmezt is magára ölti. (Mivel most csak két jelmez van, ezért e kettő fog váltakozni.)
A papagáj feladatai tehát:
Mentsd el a projektedet papagaj néven!
A kész játékot ide kattintva megtekintheted.
Variáció: Próbáld meg magadtól megvalósítani az alábbi játékot.
Írta és tervezte: Takács Valéria